Life in the Big city! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Tamar - WaarBenJij.nu Life in the Big city! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Tamar - WaarBenJij.nu

Life in the Big city!

Door: tamar

Blijf op de hoogte en volg Tamar

30 Januari 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Zoo daar ben ik weer terug in het hostel om meer te schrijven. Ik was gebleven bij dinner, 1 van mijn favoriete activiteiten. We hadden gekozen voor recoleta, iets wat heel schatig klonk in de lonly planet, maar daar angekomen leek het meer op een bejaarden tehuis dan een gezellige eet plek. Dus wij lopen een stukje terug een het restaurant komt me al zo bekend voor.....en ja hoor het is een oude bekende, cucuma, waar je simple eten kan bestelen en op de tafelkleden mag teken!! echt super grappig. Door naar dde irishpub aan de overkant voor een drankje, blijkt er een hele disco onder te zitten. binnen 3 sec wilde 1 jongen wel heel graag vrienden worden met simone dat we door zijn gelopen...en verder op waren wat gezelligere gespreks dudes. heel leuk eidenlijk een beetje uit.

Goodmorning, weer verlieten wij ons bed niet al te vroeg om daarna op pad te gaan voor boot kaartjes voor uruguay!! jeeh onze volgende bestemming, Colonia. Meteen door naar San telmo voor de dagenlijkse antiek markt. Ik kopp een schatig mini champanje flesje en een verkopers licence van way back.

Wij eten ook een ijsje bij Nonno Bianco, daar hebben ze zoveel smaken, bijna niet te kiezen maar heel lekker.

Onze dag was nog lang niet voorbij, de volgende wijk op onze planning is Puerto Madero. De nieuwste wijk van BsAs, heel anders. Heel chic en netjes, maar zeker mooi om te zien al die hoge gebouwen. Dan komen we uit achter het plaza de mayo, waar prachtige oude gebouwen staan. Aan het einde van de weg vinden we een groep bouwvakkers die heel graag op de foto wilde, dus ik erbij...zo grappig.

Voor dinner gaan we naar Palermo, maar de heen route is heeel anders dan de 39 die wij ooit terug naar huis hebben genomen. Al snel rijden we ergens buiten de grenzen van mijn kaart...ohh we beginnen ook honger te krijgen. Dan maar weer terug, gelukkig zien we opeens vanuit de bus een sushi restaurant wat er heel gezellig uitziet. Wij springen bijna de bus uit en gaan bij Dashi naar binnen. We krijgen een gaaf plekje aan de bar, waar je elke sushi rol gemaakt ziet worden inclusief die voor onszel. JUMMY!!! de inka roll, new york roll en tuna creme doen het erg goed. Dat was na ons bus ritje wel weer genoeg avontuur. Good night.

Vandaag gaan we naar Recoleta, de meest Europeese wijk met de oudste boekhandel, in Zuid/amerika of zelf ever. Het gebouw was vroeger een theater dus echt pratig hoe de oude theater balkons nu gebruikt worden voor boeken.

Helaas sloeg daarna het ongeluk toe((( Ik had mijn camera in mijn zak gedaan na fotos te hebben gemaakt met een touwtje om mijn pols maar ik voelde na een paar winkels mijn camera niet meer en ook het iritante touwtje om mijn pols leek verdwenen. OMG en waarom zit me camera ook niet in me tas, waar ik hem normaal opberg als ik me camera zat ben.....Geen idee wat er gebeurd is, maar ik zal wel het touwtje van mijn pols hebben laten glijden en toen kan iemand mijn camera hebben gestolen of erger nog is hij uit mijn zak gevallen...maar dat kan gewoon niet. Ik ben nog steeds een beetje in de war. Naja toch maar aangifte gedaan je weet maar nooit, nou volgens de agent die ons hielp wist hij het wel. Er wordt NOOIT iets terug gebracht. we hebben ook nog overal gezocht maar nergens te bekenen. Het enige licht puntje is dat mijn fotos met papa op een kaartje in het hostel liggen...thank god!!! ben ik niet 2 weken van prachtige fotos kwijt.

Ons plan om nog naar de markt in recoleta te gaan was flink vertraagd, dus simone gaat voor een siesta naar huis en ik slenter nog een beetje verdwaast rond. Het marktje was echt super leuk, zoveel hand gemaakte dingetjes, En ook groot. Maar ik kan niet echt in vibe komen, om iets leuks te vinden dus ik ga ook naar het hostel.

Vanavond hebben we namelijk grootse plannen we gaan naar de underground dining scene!!! jeeh het is een huiskamer restaurant, gerunt door Dan en Henry. Zij verzorgen de hele avond koken, drankjes. Samen met nog 11 gasten zitten we aan tafel, echt mensen van overl en alle walks of life. Vooral americanen maar hele leuke en natuurlijk uitbundige!! Maar ook locals, die allemaal goede tips en verhalen hadden. Zo heerlijk gegeten, 5 gangen met bijpassende Argentijnse wijn. Zo veel leuke smaken, en zo een ontspannen en gezellige sfeer. Geweldig!!!

Voor het eerst staan we vroeg op, om te beginnen met een rondleiding door het Casa Rosada, het werkpaleis van de president. Heel mooi en spanned, want we eindigen op het zelfde balkon als alle voorgaande presidenten en zelfs paus paulus de 2e heeft hier het volk toegesproken en toegezwaaid. Door langs een paleis en enorme muurschildering op de av. de mayo tot aan het congres gebouw. Snel iets gegeten bij Squzi, een buurt cafe. Om via huis, om daar alles achter te laten behalve een beetje geld. Omdat we naar de grote zondag antiek markt gaan in San Telmo, nou vorige week met papa was al groter maar vandaag!!! wow enorm, het ging maar door straat na straat, blok na blok...met mensen die al hun koopwaar uitgestald hadden. Ze verkopen hier echt alles, kleding, sieraden en gebruiksvoorwerpen uit de vorige eeuw. Ik heb een gaaf burgerregister boekje gekocht over een argentijnse familie en hun 2 kinderen, uit 1944. We konden het ook niet laten om ijs te eten de temperatuur is hier met 5 graden per dag omhaag gegaan en vandaag was 36 graden. Voor diner hebben we na wat chillen gekozen voor de to go optie, van empanadas en salade.

Morgen naar het zwembad!!! jeeh eindelijk afkoelen,we hadden een fiets tour gepland maar dat wordt echt te heet!! en dinsdag gaaan we al met de boot naar uruguay, dus vanuit daar zal mijn volgende verhaal volgen.

veel liefs tamar

  • 30 Januari 2012 - 09:55

    Marjolein:

    Hoi Tamar!
    Wat een fijne verhalen allemaal weer! Moeilijk voor te stellen dat jij dat bij 36 graden rondstruint terwijl hier het kwik zakt en zakt naar min 8 as. donderdag. Jammer van je camera. Kan me goed voorstellen dat je daar van slag van raakt. Maar zo'n gezellig diner met veel Argentijnse wijn en leuke mensen doen je dat weer allemaal vergeten. Zullen we af en toe eens langskomen om alle inkopen op te halen, kan jij ongestoort verder shoppen.Ik heb net een duimspalk geshopt op internet, want ik heb een gescheurde duimpees sinds een week. Raak je ook zofijn van uit de balans.Veel plezier in Uruguay en liefs,

    Marjolein en David

  • 01 Februari 2012 - 14:01

    Jordy:

    Hoi Tamar,
    Wilde even zeggen dat ik al je verhalen met plezier lees. Verder ben ik blij om te horen dat je het zo naar je zin hebt, afgezien van je gestolen camera uiteraard. Nog heel veel plezier verder en groetjes aan Simone!
    Xx

  • 02 Februari 2012 - 21:18

    Hoi Tamar!!!:

    Hee ik hoop dat ik nu dan wel doorkom m'n computer is stuk dus doe ik het vanaf m'n phone. Wat ben jij fijn aan 't culireizen zeg. Je neemt ons lezertjes mee van het ene etablissement naar 't andere. Het water loopt ons in de mond! Terwijl we hier met -15 op sneeuw wachten, zijn wij aangewezen op hutspot en gluhwein. Vandaag ontvingen Omar & ik trouwens je ouderwets leuke kaartje. Dankje! (Veel leuker dan e-mail, zo'n kaartje) verder gebeurt hier weinig meer dan dat de energierekening groeit, echt hoor wat een kou!! Liefs Omar&Carola

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamar

What's next?!

Actief sinds 31 Jan. 2009
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 39608

Voorgaande reizen:

16 November 2019 - 30 November 2019

Diving into Philippines

26 December 2018 - 15 Januari 2019

Colombia here we come

02 Februari 2016 - 02 Maart 2016

Van een bruiloft in Rayong tot het strand in Bali

07 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Japan: Sushi Paradise

27 Oktober 2013 - 07 Januari 2014

Discovering Central America

26 Februari 2013 - 13 Maart 2013

India and a wedding

25 April 2012 - 03 Juni 2012

Asia in my pocket

09 Januari 2012 - 06 Maart 2012

Van patagonie tot rio!!!!

28 Augustus 2009 - 19 Januari 2010

Barcelona

23 Februari 2009 - 28 Juli 2009

Zuid-Amerika

Landen bezocht: