Shop&Eat till you drop - Reisverslag uit , van Tamar - WaarBenJij.nu Shop&Eat till you drop - Reisverslag uit , van Tamar - WaarBenJij.nu

Shop&Eat till you drop

Door: tamar

Blijf op de hoogte en volg Tamar

19 Februari 2012 | ,

Hello iedereen,

hoe is het daar?? al warmer, hoop ik. Nou voor jullie het weten schuif ik weer bij jullie aan naast de kachel om warm te worden.

Zooo nou waar te beginnen. Op Zaterdag (11-2) zijn we naar Pirque gegaan een dorpje net buiten santiago om Jaime te bezoeken een vriend van Simone. Niet wetnd dat we op de reis daar heen een rastafari die angst had om zijn metro halte te missen heel grappig om te zien een laid back dud die ook nerveus is..hiihih

Nou aangekomen heeft Jaime een verassing voor ons want hij neemt ons mee naar de grootste wijngaard van Zuid-Amerika en de 2 na grootste in de wereld, in het dorpje Pirque. Conche y Toro wijngaard gaf een mooie rondleiding inclusief 2 wijn om te proeven..heel lekker. Het leukste is de kelder waar alle wijn vaten liggen te rijpen, met een verhaal over rond dwallende spoken om de dorpelingen buiten de deur te houden. Daar is ook 1 van hun wijnen naar vernoemd die we ook in nederland hebben (casillero del Diablo) Na de tour gaan we bij Jaime lunchen. Zijn moeder is al de hele ochtend in de weer. Ze maakt Pastel de Choclo een soort mais overschotel. Alleen heeft zij buiten een steenoven waardoor het allemaal nog lekkerde smaakt!!! Maar VEEL omg als of er nog 5 mensen met ons mee hadden moeten komen. En dan krijgen we ook nog als desert ook nog een kwart meloen per persoon...wow...wij zitten helemaal vol. Dus we lopen een rondje door de tuin waar we Clementina ontmoeten het huis egeltje van jaime echt super lief, we hebben hem allebij ook nog vastgehouden. Net als 2 baby hondjes van de buuren. zooo lief allemaal!

Er was nog meer tijd om het platteland te bezoeken, dus wij nemen een klein busje, en komen achter de bergen uit die Santiago omringen heel mooi om nu de andere kant te zien. Tijs vliegt ook op het platteland dus wij zeggen Jaime en zijn familie gedag en gaan we naar huis.


De volgende ochtend gooien we al snel onze plannen het raam uit om naar Vina te gaan als de wekker toch wel erg vroeg gaat. Het wordt een relaz dag. Wij gaan naar palacio Falabella, een schatig paleis omringd door een antiek markt midden in onze wijk. Nog nooit opgevallen. Blijkt dat we het paleis in kunnen een een prive tour krijgen van een mevrouwtje en de beveiliger...we gaan zelfs het dak op en ik denk niet dat iedereen dat mag...maar ok super leuk. Het was van een super rijke familie die warenhuizen heeft door heel zuid amerika, maar nu woont de burgemeester er.

Voor de lunch gaan we naar Patio Bellavista voor peruviaans eten, super lekkere cheviche en rijst met zeebaars...zo lekker al die super verse vis hier. Na de lunch gaan we de Cerro san cristobal op de hoogte heuvel in de stad met prachtig uitzicht, gelukkig heeft dit kabbel dingetje het wel overleefd. Boven zien we het maria beeld wat waakt over de stad. Daarna vinden we een plekje waar we naar de zonsondergang kunnen kijken. Maar met al onze ovanturen is op zondag wel alles dicht voor dinner dus moeten we het doen met instant noodels...

Today we shop and shop some more, we gaan naar Parque arauco. vooral simone is echt super goed geslaagd met 3 paar schoenen..mmm de enige die miss even dol is op schoenen kopen als ik. Ik koop een gave groene broek, yes!

Na de hele mall op zijn kop te hebben gegooit gaan we eten in Las Condes, bij een hip restaurant met fusion eten, we eten couscous met mango en kip met garnalen salade. Terug lopen we een stuk door de wijk naast alle hoge gebouwen van de stad, helaas missen we hierdoor de metro, shit! dan proberen we de bus wel. Onze huisgenoten zijn nog wakker dus we kletsen even met Martin, Daniel en Angelo.

Na lekker te hebben geslapen, gaan we voor een pedicure, mijn aller eerste. En nu hebben we de leukste gekleurde teentjes :D Dan gaan we naar de ontmoetingsplek met miguel maar hij komt niet:8 naja dan gaan we zelf wel wat eten. Bij Cabo Frio, een menu met salade, kip en rijst en een HEERLIJKE melk puding. Dat ga ik zeker thuis ook maken.

Dan is het tijd om ons oude app. te bezoeken..oeoeoe spannend. Gelukkig is er bij mij iemand thuis, het ziet er weer helemaal anders uit nu met lambrisiring super vaag en nu ook veel viezer. Naja wel heel leuk om gezien te hebben. Dan naar simone en Charissas oude huis waar ik ook kind aan huis was maar daar is niemand:S:(:( flauw. Het uitzicht was wel weer helemaal genieten!!!!

Savonds gaan we naar Nunoa, een gezellige wijk met veel restaurantjes en cafes dus wij nemen COCKTAILS!! jummy happy hour is zo leuk, voor maar 2,5 cocktail en een sushi voorafje want na die enorme lunch willen we niks meer eten.

It is beach time!!! Eerst gaan we naar Valparaiso waar de hele stad vol staat met gekleurde huisjes en om de berg op te komen hebben ze allemaal liftjes gebouwd, dus simone en ik nemen er een paar en krijgen een mooi uitzicht op de stad. Voor de lunch gaan we naar los portenos, het meest locale vis restaurant van de stad..ik ben een beetje te avontuurlijk met kiezen en we krijgen allemaal dieren uit de zee die ik nog nooit heb gezien. maar goed dat was ook leuk. Dan nemen we de bus naar Vina het strand. We vinden een baai, maar daar zijn de golven toch wel erg groot. Verderop is het gelukkig minder ruig en kunnen we een beetje zwemmen. heerlijk op het strand gelegen verder. Eenmaal thuis is er een feestje aan de gang, wow interestant. allemaal klas genootjes van martin. Zij gaan allemaal uit en na lang overwegen ga ik ook mee! naar miercoles po, een soort feest voor exchange mensen. Was wel super gezellig met het hele huis en meer er op uit. Ohh ja bij de kassa ontmoet ik een jongen uit uruguay dus ik zeg he wat leuk daar ben ik geweest....zegt hij OH dan is het zo ment to be!!! dit is het lot...ahahah ik denk het niet, gelukkig zegt hij dat hij me later op dansvloer wel ziet. ik denk het niet maar wel grappig. Laat thuis dus ik ga snel slapen.

mmm heerlijk uitgeslapen en gelunched bij Sawadee een thais restaurant waar ik al vaker heb gelunched met kim en charissa en debbie. hun curry is niet meer het zelfde maar hun cake van groene thee met witte chocolade sauce is TO DIE FOR!!!! omg ik wil daar wel 20 stukken van eten.

Later ontmoeten we Luis bij Baquedano. OHH zo leuk hem ken ik van school!! wow dat hij er gewoon is na 3 jaar. We gaan in Bellavista wat drinken, heel gezellig bij kletsen. Dan wat eten bij een italiaan die simone kent. Ook heel lekker, ze hebben mijn favoriet vongole en heerlijke bruchetta. Maar echt zo leuk om Luis te zien, hij is echt niks veranderd. ps. natuurlijk ook de groetjes aan Charissa.

Het is al weer vrijdag en we gaan naar de mercado, waar het werkelijk een overvloed aan groente en fruit is. Wij halen wat heerlijke avocados en tomaat en aardbeien. Ook lunchen we op de markt op hun nieuwe boven terras, waar iedereen je met veel overtuiging probeerd te winnen voor hun terras. WE kiezen de minst opdringerige en eten lekkere vis en stoofschotel.

We stoppen op weg naar huis in de bieblitheek, die een klein kamertje heeft zoals een film boekenkamer met een enorme werldbol. heel mooi. En gratis internet voor 30 min voor iedereen die binnenkomt.

Savonds spreek ik af met Sonia in Barrio Lastaria en simone nog een keer met lucas. Het is heel grappig iedereen die we zien, denken wij wow het is gelukt ze 1 keer te zien en zij allemaal ohh maar wanneer zie ik je weer..uuum . als we tijd hebben.

Maar met sonia was het super leuk, zij is echt zo lief. Chariss again veel liefs groetjes en ze miste dat je er niet was!!! We eten wat tapas en drinken rode wijn, nou dat gebeurt mij ook alleen in chili. heel leuk en lekker allemaal.

Op onze laatste echte dag slapen we een beetje uit en halen we wat lekker bij de castanos. En bezoeken we met een beetje volharding ook simone en charissas huis. de jongen daar was een beetje vaag en we hebben echt 3 keer heel lang en luid moeten aanbellen-kloppen. Naja het was gelukt en zag er ook een beetje vreemd uit maar zo leuk om daar weer even te lopen.

We lunchen bij nog een keer bij PadThai, weer lekker maar mijn beef salade had nog iemand kunnen voeren. Toen nog een beetje meisjes dingen gedaan zoals naar de kapper. heel leuk.

Maar dan de AVOND grootse plannen we hebbne iedereen die we de afgelopen 2 weken hebben gezien uitgenodigd zodat ze ons nog 1 keer konden zien en wij hun natuurlijk ook. Alleen kunnen luis en sonia niet:S We eten bij mijn favoriete sushi musume, ooohh zo lekker simone en ik gaan voor de 2e ronde. We drinken ook weer cocktails en gaan heerlijk laat slapen.

Gelukkig is er nog 1 ochtend, Sonia komt bij ons ontbijten. En heeft Colegiales met perzik mee genomen een heerlijke cake gemaakt door sonias moeder. En na een afscheidsontbijt gaan we naar de bus. Waar luis ons opwacht, dat had ik niet emer verwacht nadat hij niks meer had laten horen. Zoo leuk nu hebben we met sonia erbij een echt uitzwaai team!!:D:D:D Helemaal vergeten sonia was niet de enige de iets maakt voor het ontbijt, angelo d mijn gap dat ik als ontbij wel roerei zou lusten een beetje letterlijk genomen dus hij had echt voor mij ei gemaakt vroeg in de ochtend, wow wat lief...want ik was in de veronderstelling dat ik zelf eieren moest gaan halen en alles.

I loved Santigo, het was zooo leuk om weer terug te zijn!!!! Maar we moeten door naar cordoba, ook leuk natuurlijk.

Noou dat was wel weer een verhaal, ik hoop dat ik snel weer een computer vind voor onze avonturen in cordoba.

Veel liefs en al tot over 2 weken!!!

  • 22 Februari 2012 - 07:58

    Charissa:

    Tamarrrrrr! OH MY GODDDDD
    Het klinkt allemaal Zo verschrikkelijk geweldig al die herinneringen komen naar bovennnn. Wat stomm dat ik niet mee ben hahah ik kan wel janken. Je hebt echt alles wat we ever hebben bezocht en leuk vonden herhaald, echt super! En soniaaaa oooohhh wat geweldig dat je die lieve meid weer hebt gezien en louis ook! Wel jammer dat je isa niet hebt gezien... Beetje stom where the helll is she haha!

    Geniet nog even je laatste twee wekennnnnn, al dat gevoeder van jullie hahah jullie komen rond terug hihihi

    Dikke kus

  • 22 Februari 2012 - 08:13

    Hanna:

    Heyy Tamar!!
    Altijd leuk om weer een mailtje te krijgen dat jij een nieuw verhaal gepost hebt :) Het klinkt allemaal zo goed, ik krijg er helemaal reiskriebels van. Als ik afgestudeerd ben ga ik zeker ook (met jou? ;) )!
    Hoe ga je al je nieuwe spullen meekrijgen naar Nederland? Koop je ook nog even een extra koffer? Haha. En Simone helemaal, met weet ik hoeveel paar schoenen :D
    Als je terug bent moeten we maar snel afspreken, dan kan je me al je foto's laten zien en je verhalen (opnieuw) vertellen :)
    Geniet er nog even van! Heel veel liefs xxxxxx

  • 22 Februari 2012 - 09:16

    Mama:

    Hey Tamar,
    wat leuk om alle vrienden weer te zien! Pedicure en de kapper en een berg schoenen, jullie komen weer helemaal tip-top in Nederland aan!
    Wij zijn al aan het aftellen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamar

What's next?!

Actief sinds 31 Jan. 2009
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 39608

Voorgaande reizen:

16 November 2019 - 30 November 2019

Diving into Philippines

26 December 2018 - 15 Januari 2019

Colombia here we come

02 Februari 2016 - 02 Maart 2016

Van een bruiloft in Rayong tot het strand in Bali

07 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Japan: Sushi Paradise

27 Oktober 2013 - 07 Januari 2014

Discovering Central America

26 Februari 2013 - 13 Maart 2013

India and a wedding

25 April 2012 - 03 Juni 2012

Asia in my pocket

09 Januari 2012 - 06 Maart 2012

Van patagonie tot rio!!!!

28 Augustus 2009 - 19 Januari 2010

Barcelona

23 Februari 2009 - 28 Juli 2009

Zuid-Amerika

Landen bezocht: