Good and Delisious times just like before - Reisverslag uit , van Tamar - WaarBenJij.nu Good and Delisious times just like before - Reisverslag uit , van Tamar - WaarBenJij.nu

Good and Delisious times just like before

Door: tamar

Blijf op de hoogte en volg Tamar

13 Februari 2012 | ,

Hooi iedereen,

zo ik heb eindelijk weer een internet cafe gevonden...@ hanna...ik zal simone binnenkort vragen om fotos online te zetten omdat zij sinds het camera incident de hooftfotograaf is:) Ik hoop wel dat het snel weer warmer wordt in NL, dat we naar het strand kunnen wanneer ik terug ben!!

Zoo ik kon net onze Uruguayaaanse avonturen niet afmaken, dus eerst even terug naar montevideo.

Onze 1 na laatste ochtend begon goed, met een frisse duik in de rivier. Heerlijk wakkerworden! Na de ochtend sport hebben we rustig ontbeten. lunch gehaald en zondags niks gedaan. Om toch nog een beetje iets te doen wilde we naar de markt in de stad...maar na 2 bussen te hebben gemist omdat ze gewoon te snel voorbij reden. Vertelde 1 mannetje ons dat die markt om 1 uur al is afgelopen en het was inmiddels 3 uur....dat is niet zo handig. We besluiten door de buurt te wandelen waar ook een marktje aan de gang is. Simone koopt een leuk jurkje en net als we denken nou laten we naar huis gaan komt het met BAKKEN uit de lucht!!!! snel schuilen maar van stoppen lijkt geen tekken, we gaan toch maar door de regen naar huis want in onze zomerjurkje in de regen en wind staan is natuurlijk 100% kans op verkoudheid.

Savonds thuis weer heerlijk gekookt, Pasta met Zappatillo, cherrytomaatje en spinazie-peterselie roomsaus..Heerlijk!

Morgenochtend verlaten we Montevideo voor een bus rit van maar 28 uur waar we 2 grensovergangen later in Santiago aankomen!!

De dag in de bus was niet zo spannend dus hier wat highlights:

- Best lekker eten in de bus maar genoeg voor 2p :P
- Een kakkerlak op mijn t-shirt bij de dinner stop, omg GOOR!!
- Krijsend en trappend kind wat na een nacht rustig te zijn gebleven toch de laatste 4-5 uur een verschrikking wil maken.
- Prachtige bergen
- verassend lekker geslapen
- later aangekomen dan gepland, we waren in Santiago na ruim 30 uur!

Nou helemaal goed aangekomen bij de bus terminal, blijkt na het pinnen dat ze hier het geld hebben veranderd in soort van Monopoly geld, het zijn maar kleine en plastik achtige briefjes. En blijkt dat mijn OV-chip van 3 jaar oud het gewoon nog doet. De balie mevrouw zegt alleen van naja er staat alleen geen geld op, ook perfect! Al snel staan we oog in oog met onze grote flat, HOME! helaas was het niet helemaal home omdat we na wat kamer wisselingen in een gebouw achter ons ex-huis gaan wonen. Eigenlijk, beter want het is hier koeler, schooner en ook leuk.

Daniel is degene die ons ontvangt, wij kennen hem allebij nog als huisgenoot van vroeger. Hij was een stuk vrolijker dan toen en nodigde ons uit voor een thuis BBQ want hij woont nu waar wij gaan verblijven voor 12 dagen. Heel lekker vlees van de BBQ en salade, gezellige avond ook onze andere huisgenoten leren kennen Angelo uit peru en Martin uit duitsland. Na wat kletsen en een glaasje chileense wijn gaan wij slapen.

Vandaag wordt denk ik nostalgie dag, we beginnen met ontbijt bij castanos onze vaste bakker. Dan lopen we door onze wijk en vinden veel restaurantjes terug waar we toen aten!! ohh zo leuk dat ze nog bestaan en misschien wel leuker dat we ze konden vinden. Om bij te komen van al het wandelen gaan we zitten in het park en niet vervelend want naast ons wordt een fotoshoot gehouden met een gespierd mannelijk model:p

Toch maar verder, want we hebben honger. We eten churrasco een soort donnerreepje met veel avocado en tomaat, heel jummy. Daarna ook shoppen want Simone kent allemaal vintage winkeltjes hier die mij nooit zijn opgevallen. Altijd leuk...dus ik koop een shirtje en sim een gave rok. We zitten ook nog op een bekend terras voor happy hour, ik bedoel tegen een Strawberry daiqiri kan je geen nee zeggen voor de halve prijs.

Savonds eten we Sushi bij Maki Sushi, oohh eindelijk weer sushi wat lekker.

Alleen zijn we er na een wandeling door de wijk achter dat we toch wel wat veranderd is en vooral door de aardbeving. De kerk in onze straat heeft geen toren meer en eentje veel verderop heeft alleen nog de gevel overeind. Wel heel vreemd dat je door de rest van de stad bijna niks merkt dat ze hier 2 jaar geleden flik zijn opgeschut met een 8.8 beving.

Goodmoring, vandaag gaan we zwemmen op Cerro San Cristobal. Na de wandeling naar de voet van de berg willen we vrolijk met de kabelbaan omhoog alleen is deze sinds de aardbeving..terugkomend tema hier. niet meer in werking. Dan maar met de taxi omhoog. Het zwembad was heerlijk verkoelend, het uitzicht prachtig...wat een dag. We halen op weg naar huis zelfs nog even een Frapucinno, net als vroeger.

De tijd vliegt hier op licht snelheid want het is alweer 10 uur geweest en we moeten nog eten. We vinden online een thais restaurant in de buurt en gaan er heen, maar PadThai komt mij wel erg bekend voor. Binnen zie ik waarom, hier heb ik 3 jaar geleden mijn verjaardag gevierd..nou het eten was nog even lekkker de thuis waar we zitten lijkt nog mooier. Ook de pisco sour smaakte heerlijk! En ironisch genoeg vieren vandaag nog 2 tafels hun verjaardag in de restaurant.

Moe van al ons gezwem gaan wij lekker slapen.

Het is alweer 10 feb en dat betekend dat we over de helft zijn, aahh. Dus wij staan vroeg op een gaan naar Palacio cusiño. Een frans ontworpen paleis met veel gekleurde tegeltjes aan de buitenkant. Helaas blijf het bij de buitenkant want ze zijn nog aan het renoveren, na..je raad het al de aardbeving. De jufrouw was wel heel lief en gaf een anzichtkaart aan ons als kadotje omdat we niet naar binnenkonden..heel lief!

Voor dat ik het vergeet, nou ik weet niet wanneeeeer dat veranderd is maar Simone en ik zijn hier nog populairder dan in de andere landen met ons blonde haar, terwijl ik hier wat meer rust had verwacht omdat chileenen eerste veel rustiger waren en niet zo van de complimenten...maar nu echt het is zoo grappig vanuit voorbij rijdende autos kus geluidjes en op straat dat we prachtig zijn...miss toch wel iets wat we gaan missen in nederland!! het is toch wel heel grappig.

De rest van de dag gaan we naar de markt en berg Santa Lucia. Vers sap en toen de berg op, waar gelukkig de kasteel ruines nog steeds eruitzagen als prachtige in de berg versmolten delen kasteel. Door barrio lastaria naar huis. Savonds is het DUMPLING tijd!!!! ohhh yes!!! we gaan naar Patio bellavista en gaan zitten bij openbox. Daar hebben ze de lekkerste dupelings en ook goede sushi ever. Ook ontmoeten we daar Lucas een oude vriend van simone voor een drankje en dan gaan we met zn 3e uit heel leuk lekker dansen in Bar Constition!!! Nou dan is het wel half 5 voor je naar huis gaat.

Ohh ja bij de bar gebeurde het belachenlijkste, 1 bar had geen wijn...en de volgende had geen glazen.OHHH dus wij wachten tot ze glazen gingen halen...nog nooit meegemaakt.

Nou zoals jullie kunnen lezen zitten we hier zekker niet stil..voor we weg gaan uit santiago op zongdag een nieuwe up-date.

Xxx tamar

• 13 Februari 2012 - 15:15

Mama:

Wat een thuiskomst! De Sushi en het thaise eten als vanouds.... Zelfs je OV kaart die het nog doet. Hier begint het langzaamaan te dooien. Maar nog niet warm genoeg om terug te komen!
    Veel plezier!

• 13 Februari 2012 - 15:42

Jordy:

Leuk verhaal weer.
    Haha misschien dat mensen hier ooit ook nog eens kusgeluiden vanuit auto's gaan maken, je weet maar nooit!

Nog heel veel plezier samen!

• 14 Februari 2012 - 13:41

Stella:

Hoezo geen glazen!? Neem dan gelijk een fles;-)

• 14 Februari 2012 - 20:23

Annet:

Meiden, meiden, wat hebben jullie het slecht :)
    Je staat er inderdaad niet meer bij stil maar die aardbeving was echt heftig en heeft dus nog enorme gevolgen. Wat kan ik me indenken hoe nostalgisch dit bezoek voor jullie is. En ik weet ook nog wel hoe lekker de coctails daar zijn, oh, oh. xxx

• 16 Februari 2012 - 16:25

Nadine:

Ik wil ook naar Santiago!