Maravilla natural del mundo - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Tamar - WaarBenJij.nu Maravilla natural del mundo - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Tamar - WaarBenJij.nu

Maravilla natural del mundo

Door: tamar

Blijf op de hoogte en volg Tamar

23 Februari 2012 | Argentinië, Puerto Iguazú

Zoo verder vanuit Puero Iguazu, Argentinie! we instaleren ons zelf in hostel el guembe en halen in het dorp wat empanadas. Die het vrouwtje voor ons ter plekke maakt. We besluiten vandaag naar paraguay te gaan, Ciudad del este ligt maar om 1 uur rijden van Iguazu dus waarom niet.

Per toeval komen we bij de busterminal op het zelfde moment als dat de bus naar Paraguay probeert te vertrekken, we houden hem net op tijd aan en stappen in:D timming! De grensovergang hier is goed georganiseerd, 2 min duurt het om ons busje het land uit te stempelen. We rijden zelfs al door Brazilie maar die doen niks met douane dingen. Al snel zijn we de brug over en Paraguay in, WOW!! Ciudad del Este is als iets wat je nog nooit heb gezien. Gelukkig door naar de tourist information te gaan krijgen we een entree stempel maar anders hadden ze ons ook laten blijven zonder. Terug naar wat we zaggen toen we ons busje uit stapte, behalve complete chaos, heel veel mensen en vuil op straat, bestaat de hele stad uit winkels en nog meer winkels. Zo bizar, dus je heb gore straat marktjes tegenover luxe department stores het is hiet gewoon gekkenhuis. Ik probeer nog een souvenier te komen maar dat geef ik maar op nadat iemand me bijna uitlachte over hoe zinloos het is een herinnering uit Paraguay mee te nemen. Ohhh ja er komen hier dus veel Brazilianen voor hun is het net koopjes Walhala omdat alles in Brazilie zo duur is. Na genoeg winkels en mensen te hebben gezien lopen we zonder ook maar Paraguayaans geld te hebben aangeraakt terug naar de grens overgang, waar we ook nettjes weer het land uit gestempeld worden. Dan is het wachten op een bus die naar Puerto Iguazu gaat en voor je het weet sta je in Argentinie.

Hier lopen we door het stadje en vinden we de locale markt, waar ze vooral olijven verkopen...het rook daar heerlijk. We kopen ook nog wat souveniers van Iguazu, die hier in overvloed verkrijgbaar zijn. We eten savonds heerlijk bij Terra, een Aziatisch restaurant, ik wantans en simone lekkere noedels!! En morgen naar 1 van de wereldwonderen, de Iguazu Watervallen.

We staan vroeg op halen lunch en we zijn onderweg naar de watervallen. Het jungel pad erheen bereids ons helemaal niet voor op wat we te zien krijgen, het is gewoon te mooi!! Eerst met het pad ´Sendero Verde´ omhoog, daar zien we meteen al vlinders in gekke kleuren en volgens met blauwe hanekamen...heel gaaf. Aangekomen bij de eesrt stop zien we een groep Coties, soort Amazone wasberen, heel schattig van een afstandje....Simone gaat eropaf om fotos te maken en ik wacht met haar boodschappentasje in mijn hand. Opeens voel ik iets trekken, ik draai me om en z´n beest zit met zijn nagels in het tasje. Voor ik echt door heb wat er gebeurd heeft de hele groep besloten hun aandacht te vestigen op mij en het tasje. OMG, ik ben al geen held met dieren en nu komt de hele kudde met wel 10-15 beesten op mij af! Ze trekken het tasje uit mijn hand en sleepen het mee de bosjes in waar de hele groep als dole beesten het tasje met Simones lunch verslind!!! Ok te bizar ik ben beroofd door dieren, why hoe bizar!! toen had ik wel genoeg wildlife gezien en wilde ik snel naar een veiligere plek.

We gaan naar het Aventura Nautica, waar we met een grote speedboot langs de watervallen varen. Super Super gaaf, en de boot gaat er niet alleen langs maar er ookbijna doorheen. WOW!! Zo dichtbij maar toch ZO Zo nat. We werden letterlijk gedouced door de natuur, maar de 5 sec dat je kon zien door het water heen waren PRACHTIG!

We gaan door met onze ondekkingtocht langs het lage circuit, waar je lands sommige kleinere watervallen kan lopen. Wat het is hier in Iguazu niet echt 1 waterval maar een verzameling van vele hoge, lage, grote en kleine watervallen...Ohh allemaal zo mooi we willen we van elke seconde een foto maken maar ja dat schiet natuurlijk niet op. Ps fotos komen als we weer thuis zijn want die gekke hostels hier hebben of geen internet of geen plek voor de kabel, we hebben het maar opgegeven. Hoe dan ook terug naar het grote avontuur, gelukkig hadden we tot op dit punt zon gehad want opeens komt het met bakken uit de hemel vallen, het is natuurlijk niet voor niks en regen!!!woud. Dus wij kiezen voor de droge optie, het treintje; Die neemt ons omhoog naar de ´Garganta del Diablo´ de keel van de duivel. Het is vanaf het treintje nog ong. 1 km, je zit op dit punt al een stuk hoger en begint langzaam de werkelijk enorme grote van de watervallen door te dringen totje iets ziet wat ik alleen kan omschrijven als AMAZING! Voor je doemt opeens een afgrond op waar zooo veel water vanaf stroomt, denderd en raast. Je staat soort van over de waterval heen, die omringd wordt door andere watervallen. Het uitzicht vanuit hier is echt Geweldig!

Maar hier eindigt ons avontuur niet, we nemen de trein weer naar beneden en lopen het Circuito superieur. Vanaf hier kan je de bovenkant van bijna alle watervallen zien en een muur van kleinere watervallen, gewoon de 1 na de ander. wow wow wow!!! Net ald de park mevrouw vind dat het tijd is om weg te gaan zie ik in de bomen tegenover ons een Toekan...ohh zo exotisch! Ik zat al de heledag te hopen op een toekan of een aapje in de verte. Als die weg vliegt zie ik er nog 1 en nog 1 jeeh jeeh ze zijn zo gek met hun fel oranje te grote snavel dat ze bijna nep lijken. Op de terug weg naar de uitgan moeten we weer langs van die Coties, die nu echt niet meer me vriend zijn. Simone zit nog een plekje voor een foto maar ik ren bijna het pad af en zeg dat ik haar zie bij het treintje waar het veilig is. Pfff..ik kom er veilig langs en we zijn weer opweg naar het hostel. Maar wat een ervaring echt onvergetelijk 1 van de mooiste dingen die ik OOIT heb gezien I love de Iguazu Falls.

Die avond koken we zelf kip en zapatillos (kleine courgettes) en aardapels. Lekker! ps mam ik heb nu eindelijk een kalender gevonden dus ik hoop dat je op mij heb gewacht met het kopen van een nieuwe voor 2012! Buenas Noches iedereen wij gaan slapen.

De volgende ochtend (25 feb) gaan we met Tres Fronteras bus bedrijf naar Foz de Iguazu, de Braziliaanse kant. We worden gedropt op de grens en halen onze stempel, ook krijgen we van de chauffeur een briefje in onze hand geduwed, dat ons toelaat om over te stappen op de volgende bus van Itapu, Ok. De volgende chauffeur is gelukkig ook zo lief om ons er in Foz de Iguazu eerder uit te laten omdat ons hostel niet bepaald naast de bus terminal zit. We nemen meteen een duik in het zwembad, ohh wat heerlijk verfrissend. We halen geld en gaan richting de internationale bus terminal (Rodviario) Hier kopen we een buskaartje in de aanbieding, onze volgende en laatste bestemming Rio de Janeiro. En dat voor maar 45 euro.

Het duurt allemaal een beetje lang dus wij besluiten meteen door te gaan naar de watervallen. Natuurlijk begint het weer te regenen maar dat maakt niet uit. We zijn onderweg en hebben haast om 5 uur sluit de kaartjes verkoop en om half 5 komen we pas aan. We halen ons kaartje stappen in de volgende bus ie ons naar het begin van de watervallen brengt. Al snel breekt de zon door en licht het water helemaal op, soo happy. Vanuit deze kant heb je een panorama uitzicht over alle watervallen en kom je heel dichbij de duivels keel. Je hoort ook constant het water kletteren. De loppbrug ervoor neemt je zo dicht naar de waterval dat we weer helemaal gedouched worden. Maar omg het is hier zo gaaf, we willen weer echt 100derden fotos nemen. En we gaan met de lift omhoog die je op dezelfde hoogte brengt als de gootste waterval, zo gaaf. Zoo genoeg avontuur we gaan de stad in en gaan Sushi eten. Heel lekker een boot vol met tonijn en zalm sushi, en mijn eerste braziliaanse sapje passievrucht.

Nou dat was onze laatste dag, de volgende ochtend pakken we de backpaks en wachten op de bus die ons naar de terminal moet brengen (115). Het is zondag dus we moeten geduldig zijn maar het lukt. In de bus is het moeilijker we moeten met onze backpack door het draaihekje heen wat didelijk niet gemaakt is daarvoor. Ruim optijd komen we bij de terminal en gaan lekker in de bus zitten voor onze 24 uursbus naar RIO!!!

Veel liefs tamar


  • 29 Februari 2012 - 10:17

    Mama :

    Ha Tamar,
    Wat een avontuur. Om een of andere reden heb ik dit verslag vandaag pas ontvangen. Zeker jungle vertraging onderweg.. Ik zie je al helemaal staan tussen die kudde coties...
    Hee ik ben blij met die kalender!
    Veel plezier in RIO! Probeer de geBBQde kip!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamar

What's next?!

Actief sinds 31 Jan. 2009
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 39607

Voorgaande reizen:

16 November 2019 - 30 November 2019

Diving into Philippines

26 December 2018 - 15 Januari 2019

Colombia here we come

02 Februari 2016 - 02 Maart 2016

Van een bruiloft in Rayong tot het strand in Bali

07 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Japan: Sushi Paradise

27 Oktober 2013 - 07 Januari 2014

Discovering Central America

26 Februari 2013 - 13 Maart 2013

India and a wedding

25 April 2012 - 03 Juni 2012

Asia in my pocket

09 Januari 2012 - 06 Maart 2012

Van patagonie tot rio!!!!

28 Augustus 2009 - 19 Januari 2010

Barcelona

23 Februari 2009 - 28 Juli 2009

Zuid-Amerika

Landen bezocht: