Beautiful old city - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Tamar - WaarBenJij.nu Beautiful old city - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Tamar - WaarBenJij.nu

Beautiful old city

Door: tamar

Blijf op de hoogte en volg Tamar

28 Februari 2012 | Argentinië, Córdoba

Hooi iedereen,

Het aftellen is begonnen, vanochtend aangekmen bij mijn laatste besteming Rio de Janeiro!!! I know ik ben echt zooo exited.

Maar eerst wat er vooraf ging. De bus reis naar Cordoba was echt interestant. De grens leek heel snel te gaan tot er 2 families hun kinderen de gens over probeerde te smokkelen...jaa dat duurt echt zoo lang. Naja we vallen half in slaap en vpoor ik het weet zijn we in Cordoba.

De chaufeer vond het echt niet nodig om iemand wakker te maken dus half slapend verlaten we de bus..umm in de stort regen Great. Gelukkig gaan we eerst binnen een kaartje kopen naarPuerto Iguazu, de argentijnse kant van de mooite watervallen ever. ps. sinds kort verkozen als 1 van de nieuwe wereld wonderen! Dat was iets duuder dan verwacht maar al snel maakt dat niet meer uit want we zitten in de taxi naar het hostel, ja ja hier is de bus alleen voor de mensen met ov chipkaart, thank you thecnologie:p Het hostel is om 8 uur sochtens nog niet helemaal klar voor ons bezoek dus we gaan opzoek naar tango lessen in de wijk guermes, een beetje verlaten op maandag maar het is hiet opeens ook carnaval alleen zijn er geen festiviteiten... heel lochies allemaal. Hoe dan ook het is leuk wandelen door de oude staf en we lunchen lekkere pizza en hartige taart. Thuis zijn we wel toe aan een siesta en voor je het weer is het al weer avond.

Wij gaan erop uit naar Nueva Cordoba de studenten wijk van de stad. Hier vinden we een terras met het mooiste uitzicht op de kerk, waarover de zon langzaam ondergaat. Wow met onze virgin cocktail in de hand is dit een heerlijke tijdbesteding. Alleen dan beginnen we der onmogenlijke zoektocht naar eten, en hier hebben ze voor de studenten alleen maar fastfood. Dus vragen we het maar na en we eindigen op bij Golden een oude stijl restaurant met boots en italiaans eten. Mijn ravioli is gebakken in de oven, en omdat ik de teztuur niet snappte kwam zelfs de kok aan tafel vragen of het wel allemaal naar wens was...ja tuurlijk mar gewoon een beetje gekke manier van pasta bereiden. Simone neemt een heerlijke cecear salade. Maar dan begint na het eten het echte avontuur het is begonnen met stort regenen en alle honderde taxies van de stad zijn verdwenen. Wij proberen verschillende plekken maar er zijn geen taxies meer:( Naja dan maar als 2 verzopen katjes naar huis lopen, natter wordt het toch niet.

Goodmorning, na een nacht goed te hebben geslapen proberen we een hostel te boeken in Iguazu, maar dat duurt erg lang omdat de receptie heel lief behulpzaam probeert te zijn maar als de man die zij skypen alleen het duurst hostel kan aanraden, hebben wij er geen zin meer in en boeken gewoon zelf iets via hostelbookers.

Dan toch eindelijk de deur uit weer naar Nueva cordoba om de gave winkeltjes te vinden met hippe nagelak en kleding, jeeh we kopen allebij nagellak. We eten bj een heel leuk restaurant, een all you can eat bbq plek vol met locals inclusief een oma die haar verjaardag viert. We bezoeken 1 van de paleizen van de stad, heel mooi van binnen met gekke moderne kunst. We vervolgen onze weg naar parqur Sarmiento, waar we lekker chillen op het gras. Terug in het hostel wil een oude man onze vriend worden en bied ons soep aan beleeft zeg ik ja want we gaan na onze enorme lunch toch niet meer avondeten...maar dan wil hij na een beetje kletsen koffie met mij drinken, daar zeg ik dan toch nee tegen.

De volgende dag gaan we weer opreis met de bus nu naar Iguazu, waar de mooie waervallen zijn, we reizen met plusultra, en jaa de mensen van plus ultra super bus zijn heel vriendelijk de stoelen heel confortable en bij het weg restuarant hebben zij het eten al geregeld. welis waar om 00:30 snachts maar een goede bolonese smakt altijs wel. We vallen in slaap en ontwaken al met minder dan 30 min te gaan tot we in iguazu zijn. JEEH!!!!

• 28 Februari 2012 - 08:02

Mama:

Zo, weer een wereldwonder gezien! Ik ben zo benieuwd naar jullie foto's! en dan nu in Rio! Lukt het Portugees een beetje? Wij tellen hier ook af hoor!