vintage& vuilnis families - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Tamar - WaarBenJij.nu vintage& vuilnis families - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Tamar - WaarBenJij.nu

vintage& vuilnis families

Door: tamar

Blijf op de hoogte en volg Tamar

26 Januari 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Buenos dias lieve lezers:D

Ik heb weer van alles mee gemaakt en nu met simone erbij ipv papa.

Vroeg opstaan was niet nodig want simone komt pas vanmiddag aan. Dus heerlijk uitgeslapen wat gegeten. Toen wilde ik simones oude mobiel zoeken, die ik al 2 weken mee neem om hier te gebruiken. Nou nergens te vinden?¡¡¡?? Ik heb hem in het andere hostel nog gezien, maar toen ik daar rond vroeg had niemand hem ooit gezien. Vreemd! maar doeg hij leek het na 3 jaar in een la te hebben gewoond toch al niet meer te doen. Miss maar een nieuwe halen. Veder door de stad gedwaalt, tot ik het gevoel had dat simone wel bijna bij het hostel zou aankomen. En ik was nog geen 15 min binnen en jaa hoor de bel gaat en op de video schempje zie ik al een bekend gezicht!!:D jeehh ze heeft me gevonden. We instaleren ons in de kamer en gaan snel de stad in. Voor empanadas en ijs...ohh zo lekkker. Nog een beetje over de avenida corrientes gelopen en daarna naar huis. Daar hebben we ons een beetje warmer aangeleed en zijn we gaan eten bij 1 van de autentieke restaurantjes uit mijn boekje. Deze keer het huis van friet. Want het bleek dat ik en papa perongeluk al bij een paar plekjes uit dit boekje hebben gegeten.

Bij dit restaurant waren ze, zo zegt de naam natuurlijk bekend om hun friet...maar dat was wel heel cool ze noemde het souflle friet want het waren net plakjes vol met lucht, super knapperig en luchtig dus. Het is wel zo dat de meeste restaurants met hun interieur in de jaren 60 zijn blijven steken, heel grappig om te zien.

wij gaan weer slapen, buenos noches x

Zooo soort van uitgerust beginnen we aan een dag vol (vintage) shoppen in Palermo. Na een beetje wandelen was de eerst koop al snel binnen, een paar vintage hakken, what else!? voor de geweldige prijs van 30 pesos, dat is omgerekend ongeveer 5 euro. Dat is nog eens een goede deal. Daarna lekker gelunched op de hoek. Vol goede moet gaan we verder de wijk in, maar de vintage winkeltjes die ik had gezien 3 jaar geleden waren niet te vinden...:S ik snap het niet...we hebben wel heel veel hippe en jonge desinger winkeltjes gevonden, waar simone in de uitverkoop een gave jurk heeft gescoord. Nou het was wel weer tijd voor een pauze, simone neemt een lekker stuk aarbei ricotta taart en ik een ijsje...ja ik ben het nog lang niet zat. Toen vonden we echt het leukste prullen winkeltje waar we zeep zo dun al papier hebben gekocht een een sundae kaars, waar je de saus bijna vanaf kan likken.

Na bijna elke straat te hebben onderzocht bleek de vintage echt niet te vinden en gingen we weer richting huis. Daar hebben we ons omgekleed voor dinner en zijn we gaan eten in een klein italiaans restaurant. Ook hier was een oud mannetje dat de deur open doet voor zijn gasten, heel schattig.

Op weg naar huis zagen we meer mensen die door de crisis een nieuwe baan hebben uitgevonden. Ze zijn namelijk met hele families tegelijk vuilnis man/vrouw recyclers geworden. Ze strunen de straten af opzoek naar goed afval. En sommige zijn echte profecionals geworden, die hebben grote zakken of als ze echt goed zijn hele karen met wieltjes. ze verzamelen denk ik plastik en karton maar echt bergen met afval die ze mee slepen.

Het is al weer 1 uur dus zeker bed tijd, want we willen morgen weer fris zijn voor meer avontuur.

Vroeg opstaan is er nog niet bij maar in de grote stad is dat ook helemaal niet nodig. Na het ontbijt gaan wij met de bus naar La Boca, Vandaag scheen de zon ook extra mooi op alle gekleurde huisjes. Ik heb er nog een mooi leren portmoneetje bij en tango dansend echtpaar op een vingerhoedje. We hebben naast de oude spoorlijn in een achtertuin teras lekker een gegrilde hamburger gegeten onder het genot van een man die live zong en gitaar speelde...heel mooi!!

Nou we hebben wel wat gemerkt van de Argentijns macho cultuur, want je loop nog geen paar straten of je hoort al dat je mooi bent (Hermosa) of gefluit. Maar vandag was echt grappig, eerst noel uit nieuwe genea die zijn hele levens verhaal wilde delen zodat wij met onze schoonheid zijn terras ouden oplichten...omg cheezy!! en verderop een groepje jongens die in het engels riepen blondies, ik doe alles ik kan koken, wassen zeg het maar als we maar samen zijn....hihhhihi echt te grappig.

Na genoeg te hebben geshopt, live tango te hebben gezien en complimentjes te hebben ontvangen gaan wij uitrusten in ons hostel, tot dat we een leuke plek verzinnen voor dinner:D

nou dat waren weer wat avonturen tot snel xxx


  • 27 Januari 2012 - 07:09

    Hanna:

    Heyy Tamar! Wat een geweldige titel van je blog! :) Ik vraag me af of al die jongens je ook zo gecomplimenteerd hadden als je vader nog naast je liep :P Veel plezier met Simone! Liefs Xx

  • 27 Januari 2012 - 08:41

    Mama:

    BsAs klinkt als een shoppers paradijs. Die telefoon ligt vast onderin je rugzak, in een van die vele "handige vakjes".
    groetjes!

  • 27 Januari 2012 - 08:42

    Mama :

    Waar blijven de foto's?

  • 27 Januari 2012 - 13:23

    Stella:

    jaja, was ik ook maar in het vitage winkeltje, klinkt goed. En NEEM die macho, als hij zegt dat die kan koken, is mooi meegenomen!
    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamar

What's next?!

Actief sinds 31 Jan. 2009
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 39600

Voorgaande reizen:

16 November 2019 - 30 November 2019

Diving into Philippines

26 December 2018 - 15 Januari 2019

Colombia here we come

02 Februari 2016 - 02 Maart 2016

Van een bruiloft in Rayong tot het strand in Bali

07 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Japan: Sushi Paradise

27 Oktober 2013 - 07 Januari 2014

Discovering Central America

26 Februari 2013 - 13 Maart 2013

India and a wedding

25 April 2012 - 03 Juni 2012

Asia in my pocket

09 Januari 2012 - 06 Maart 2012

Van patagonie tot rio!!!!

28 Augustus 2009 - 19 Januari 2010

Barcelona

23 Februari 2009 - 28 Juli 2009

Zuid-Amerika

Landen bezocht: