gevangen op zee - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Tamar - WaarBenJij.nu gevangen op zee - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Tamar - WaarBenJij.nu

gevangen op zee

Door: tamar

Blijf op de hoogte en volg Tamar

11 Januari 2012 | Argentinië, Ushuaia

Hooi iedereen,

Bedankt voor jullie leuke berichtjes. Gelukkig is het hier in tiera del fuego, ushuaia veel rustiger met de taxi chaufeurs;)

Nou daar zijn we dan het laatste bewoonde dorp tot de zuid-pool. Na een landing op de kleinste landings baan ever!! gaan we zonder probelemen op pad naar ons hostel Freestyle. Na onszelf te hebben geinstaleeerd gaan we lekker lunchen bij tante sara, ja ik dacht ook he grappig nederlands, later kwamen we ook oma's jam tegen.

Toen door naar de haven waar een schipwrak ligt, verder is het echt een super schatig dorpje met veel houte en gekleurde huizen. ohh en het aller leukste is dat sommige mensen een brievenbus hebben die dezelfde vorm heeft als hun huis.

En voor we het wisten was het al 8 uur, maar het zonnetje scheen nog vrolijk verder.We hadden door onze late lunch helemaal geen honger en bezochten nog even snel de laatste geopende winkeltjes in, waar ik zelfs nog een stempel in mijn passpoort kon zetten:D Toen door naar het hostel om fruit te eten en lekker te slapen.

Op onze 2e dag hier krijgen we te horen dat Torres del Paine, het mooiste nationale park van chili half is afgebrand:s, dat is niet alleen balen omdat we het dan niet goed kunnen bezoeken maar ook omdat de 120.000 mensen die het jaarlijks bezoeken opeens ergens anders heen willen. Kortom elke bus de stad uit lijkt vol, tot ZATERDAG!!

dat is zo niet goed voor de planning, dus wij maar gewoon de volgende bus maatschappij proberen en gelukkig 1tje had nog plek, naar El Calafate, alleen wel om 5 uur morgen ochtend. Naja maakt niet uit wij moeten verder.

Met dat achter de rug was papa weer een beetje gerust gesteld en kunnen we weer verder met leuke dingen. Zoals meer stempels voor mijn paspoort!

Voor de middag hadden we een korte bootreis gepland over het beagle kanaal om grote ontdekkings reiziger Darwin te volgen. Alleen na een beetje een vreemd gesprek bij de ticketbalie zitten we opeens op een boot naar de pinguin colonie, een toch van 6,5 uur......Eerst hadden we nog het idee van nee die gooien ons er gewoon uit bij de eerste stop en dan worden we later opgehaald. Maar nee we hebben het verkeerde kaartje gekregen, he wat vervelend dus nu zitten we gevangen op de boot voor een extra lange tocht naar de pinguins :)

Maar goed dat we geen plannen hadden voor de middag. De boottocht was verder echt prachtig we hebben echt veel zeeleeuwen en pinguins gezien, maar ook van super dichbij. want helemaal aan het einde legt de boot bijna aan op pinguin eiland, waar de nieuweschierige pinguins nog net niet de boot op klimmen...dat was echt zo lief.

He he de ontvoering per boot was voorbij,) en wij konden snel boodschappen doen en avond eten, heerlijke king krab en zeewolf. Allemaal gevangen op het Beagle kanaal. jummy!

Na een leuke en spannende dag gaan wij slapen. Buenos Noches xx

• 15 Januari 2012 - 09:27

Mama:

Mooi die stempels zijn binnen! Konden jullie even bijkomen op die boot...en pinguins in hun eigen omgeving zien wauw!
    Groetjes!

• 15 Januari 2012 - 10:23

Hanna:

Wat gaaf dat jullie op het laatst bewoonde dorp voor de Zuidpool waren! Ben erg benieuwd naar de foto's van de brievenbusjes en de pinguins :) Liefs xxx