El camino al Calafate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Tamar - WaarBenJij.nu El camino al Calafate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Tamar - WaarBenJij.nu

El camino al Calafate

Door: tamar

Blijf op de hoogte en volg Tamar

15 Januari 2012 | Argentinië, El Calafate

Oohh wat moesten wij vroeg op, om 4 uur ging de wekker al. Wij halen onze spullen bij elkaar en gaan naar het bus station. Na afgewezen te zijn door de eerste bus chaufeur vinden we nog een bus die naar Rio Gallegos gaat, onze eerste tussenstop. Een of andere barrel want als mijn vader zelf zegt dat het LANG geleden is dat hij z'n bus heeft gezien is die echt oud.

Na een paar uur rijden zijn we opeens bij een grens controle, nou die chileenen bemoeien zich ook overal mee alleen omdat we hun rivier over moeten, zijn we nu ook oficiel in chili geweest:) het was wel allemaal lang wachten, maar gelukkig hebben ze ons proviant niet in beslag genomen. Het was trouwens wel heel vet om met de bus de straat van Magelhaan over te steken, er paste wel 8 vrachtwagens op en dan ook nog gewone autos.

Na nog wat hobbelige wegen is El Calafate inzicht. Nu alleen nog het hostel vinden en dat bleek lastig zonder straatnaam bordjes.

Om verdere stress voor papa te vermijden en ons toch wel ambitieuse plan te halen, hebben we meteen alle tours en bus reizen geboekt. Om vervolgens door de stad te wandelen, Natuurlijk hadden we snel al weer honger dus besloten we de lokale supermarkt even helemaal te onderzoeken. Dat leide to een lekkere lunch met tonijnsalade.

Daarna hebben we Lago Argentina bezocht waar heel veel vogels en flamingos zijn. En op de terug weg gingen we een beetje te avontuurlijk door de woonwijken terug want er was opeens een had die heel graag zijn teretorium wilde beschermen en op ons kwam afgestomd!!! Toen zijn we maar snel ergens anders naar toe gelopen om vervolgens met mijn been in een gat te vallen..ohh naja niet gewond en bijna in het hostel hebben we gekookt en gegeten met een lekker argentijns biertje erbij.

Dat bier is hiet alleen niet zo makkelijk te krijgen, we wilde namelijk een liter fles, maar toen we die wilde afrekenen keek de jongen heel moeilijk en zei hij dat hij geen fles kan verkopen zonder dat wij er 1 inleveren. hee!!??? maar hoe kom je aan een lege fles als ik er geen 1 mag kopen...noouuu...na lang denken zei hij nou door er 1 leeg te drinken en in te leveren...wow wat een genius!! maar dat kon nu allemaal niet. dus kochten we maar blikjes bier.

Het is hier wel genieten want ipv de ondragelijke kou die ik had verwacht is het zelfs in het koude gedeelte van argentinie nu 20 graden:D al zeggen ze dat dat niet helemaal normaal is.

Slaap lekker iedereen en ik ben al begonnen aan het volgende verhaal, er gebeurt hier gewoon te veel! xxx

• 15 Januari 2012 - 09:13

Stella:

Van mij mag je heel veel schrijven hoor! Super interessant klinkt het allemaal. Ben ook benieuwd naar de foto's. Wel maf van dat bier, hoe kan je dan ooit een fles kopen? Illegaal een fles leegdrinken in de supermercado?
    Tot het volgende bericht!

• 15 Januari 2012 - 09:38

Mama:

Dag Tamar en Hratch,
    Lago Argentina, kun je daar naartoe lopen vanuit El Calafate? Ik kan niet wachten om jullie foto's te zien!
    groetjes!

• 15 Januari 2012 - 10:28

Hanna:

Oh, bij 20 graden hoef je zeker niet je snowboots aan? Haha! Dus die heb je eventjes nodig gehad om naar de pinguins te zwaaien and that's it? ;) Hoe bevalt je backpack btw? Kus xxx