Ladies in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Tamar - WaarBenJij.nu Ladies in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Tamar - WaarBenJij.nu

Ladies in New York

Door: Tamar

Blijf op de hoogte en volg Tamar

02 November 2013 | Verenigde Staten, New York

Here we go! De nieuwe reis gaat s'ochtens vroeg al van start. Dit na een kort nachtje van inpakken en klaarmaken. Papa komt zelf om 5 uur zijn bed uit om ons weg te brengen naar Schiphol.

Inchecken en alles verloopt als normaal maar dan gaan we door een serie scans en vragen heen om zeker te weten dat we met goede bedoelingen naar Amerika gaan. De vlucht van United is prima, maar het eten echt bijna oneetbaar, gelukkig zijn we er snel en mogen we alvast genieten van de New York skyline :D

Bepakt en bezakt gaan we richting de Airtrain die ons na een simpele overstap zo op de trein naar Penn station zet, perfect. ($ 12,50) Het is vanaf daar een korte wandeling tot ons appartement, waar Trudie ons gezellig op wacht met de lunch. Ook ontmoeten we meteen Winston, de congierge. Hij is meteen benieuwd wie we zijn wat we komen doen...Nou genieten van NYC. Ohja we huren het van Tonja, alleen noemt zij zich in haar emails suger honey baby...hihi

We komen een beetje bij en gaan op pad, onze eerste stappen door de Big Apple :0 Het bevalt goed, Washington Square park in prachtig. En de wolkenkrabbers duizelen ons nog een beetje. Rond half 5 is het tijd om Hanna op te halen bij het station. Om op tijd te zijn pakken mama en ik de metro, daar komen we langs een geweldig station met allemaal mozaieken hoedjes op de muur.

Met hanna erbij is onze groep compleet en het appartement vol. Trudie verzorgt ons weer goed en maakt een heerlijke rijstsalade klaar. We maken nog wel een rondje door de wijk by night en zien een prachtig verlichte Empire State Building. Dan is het hoog tijd voor ons schoonheidsslaapje.

De volgende dag worden we praktisch op een filmset wakker. De straat staat vol met figuranten, dikke autos en regiseursstoelen. Een man die steeds action en CUT roep maakt het helemaal af. Zo cool,

Zelf lopen we richting Ground zero, opweg daarheen komen we langs verschillende wijken zoals China Town. Daar eten we heerlijke Cheesecake. Daar is een soort buurt vergadering aan de gang een grote groep Chinezen kijkt elkaar serieus aan en bespreken de zaken van de dag. We lopen verder en steken de Manhathan Bridge over, zo leuk het uitzicht over de stad.

We moeten wel snel met de metro naar Zuid-punt om daar onze boot naar Lady Liberty te halen. We redden het net met de lange rijen om de kaartjes op te halen. Het uitzicht op de skyline is prachtig en de Lady wordt steeds groter, zo mooi en groen. We gaan zelf haar kroon in. Dat is een steile klim naar een heel kleine ruimte, zo grappig het uitzicht vanuit de kleine raampjes van haar kroon.

Terug naar beneden en naar de boot, want mama is al aan de andere kant aan het wachten. Natuurlijk in de boot recht voor onze neus vol, en moeten we wachten. Bij terug komt zien we haar al staan en zwaaien hystirisch maar mama ziet ons niet.

Hongerig van de reis gaan we naar een typisch Amerikaanse dinner. Heerlijke hamburgers en grote frisdrank. Een paar leuke quotes: "it's not proven but definitly connected" En toen we laat een winkel in gingen zei het meisje "you know we are closed right"

Dit wordt een drukke dag, via Flatiron building gaan we door naar het Crysler building, echt heel elegant. Naar Grand Central en de New York Liberary. Voor de lunch eindigen we bij Zuckers, een hele leuke bagel shop. Via 5th avenue lopen we naar Cental park om daar de tram naar Roosenvelt island te pakken. Een heel leuk trametje in de lucht. Op weg daar naar toe ontmoeten we een super grappig vrouwtje, zij begint meteen tips te geven over eten en de stad. Haar tip van Sprinkels cupcakes gaan we iig uitvoeren.

Terug van Roosenvelt Island wordt het al donker en is de stad mooi verlicht. We kopen heerlijke cupcakes en gaan dan Thais eten bij 51 Thai. Echt heel goed!!!!

Good Morning America! zo worden we elke ochtend wakker met Mike en Kelly op tv die de dag bespreken en vooral zich zelf heel leuk vinden. Op naar het MoMa, een enorm museum maar wel heel veel leuke moderne kunst. Ik denk dat vooral het moment dat we op een kunst werk mochten staan heel leuk was, niemand anders had het bordje gelezen, ze keken ons echt aan alsof we gek waren :)

We Lunchen bij E.A.T een leuke deli en lopen door een deel van central park, echt heel mooi met alle herfst kleuren die beginnen te verschijnen. De bus naar huis vanaf daar staat lekker in de file, gelukkig eten we gewoon thuis. Want van al dat wachten hebben we allemaal zin in avondeten.

S'avonds spreken we af met Camiele en Meredith, mijn oud klasgenootjes. Zij hebben een super appartement in Manhathan en we gaan met hun drankjes drinken bij de Riffinery Rooftop, zo chic en prachtig verlicht.

Het is Haloween, ohhh... Nou mensen nemen het hier super serieus. Veel verklede mensen. Wij beginnen onze dag op de Highline en dat is een genial gebruik van een oude metrolijn om er een tuin van te maken. Tijdens een kleine rust pauze op een bankje worden mama en ik gewoon getekend door een student, zo grappig. Alleen mochten we het resultaat niet zien omdat het beter kon.

De volgende halte is het 9/11 memorial park, echt heel indrukwekkend. Op de plek van de 2 torens zijn nu 2 grote water bassins met watervallen. Daarna komen we weer langs de rechtbank en we besluiten een zitting bij te wonen. We kiezen voor iets niet al te gek, namelijk een beroving. De verdachte is een man in een rol stoel en de advocaten gaan er hard tegen aan er zijn verdachten een jury en heel veel OBJECTION!!

Nog voor we het appartement hebben bereikt hebben we al honger, we komen de metro uit en lopen tegen Bleekers aan een leuk ondergronds cafe dat zijn eigen kaas maakt we nemen alle happy hour specials en zijn helemaal tevreden en klaar om ons te mengen in de Haloween gekte. En gekte is wat we kregen super druk, overal verklede mensen en politie. De leukste was een hotdog verkoper met zijn vriendin ketchup en hun hotdog hond verkleed als een echte hotdog.

Het is alweer vrijdag en we hebben een missie, voor mijn tante gaan we een paktje afleveren in de Bronx bij familie van me oom. Natuurlijk komen mama en ik aan de andere kant van de bronx uit. Maar inplaats van een best wel enge plek is het een rustig gedeelte van de stad met een enorm park. Heel gezellig om hun te zien, we kletsen gezellig en gaan dan weer de stad in. Dan gaan mama en ik de stad verder verkennnen, we lopen door little italy waar ik een trui moet kopen want hij staat leuk en de verkoper vind me helemaal geschikt van een art galery. Dan begint de zoektocht naar Century 21 een discount merkspullen winkel. Nou het verloopt vooral moeizaam omdat de plek die op mijn kaart staat aangegeven niet de plek blijkt te zijn waar de winkel is. Super!! Na wat rond vragen komen we er wel en koop ik een leuke tas.

Nu is het tijd voor iets cultureels, JAZZ! we komen binnen bij Smalls en het is meteen genieten. Voor amateurs spelen ze echt geweldig. We genieten van de muziek en wijntjes. De vriendelijke bar vrouw raad ons een Tapas plekje aan Alto en daar eten we echt heerlijke kleine gerechtjes. We hebben nog wat energie over voor een wandeling over de Brooklyn Bridge bij night, de stad licht letterlijk op!

De volgende dag hebben we echt geluk, terwijl we aan het wachten zijn op onze moeders begint het vage vermoeden dat er in Washington Square park te veel mensen zijn met een rood shirt. Tot er een Flash mob begint, dan is het opeens heel duidelijk. Dit is echt te gaaf!!!

Na Trudie op de trein te hebben gezet gaan we voor de 2e ronde in Centrury 21, het is nog drukker. En na wat passen vinden we toch niet echt iets perfects, naja ik zag een Marc Jacob voor maar 250 ipv 850die was prachtig maar ik had het niet echt nodig.

Eigenlijk uitgehonged van het shoppen gaan we de brug over naar Brooklyn en eten bij Julliana¨s Het is heerlijk en het wachten waard. De ober is hylarisch en gooit het eerste stuk pizza zo op mama´s schoot ipv bord. Helemaal verontschuldigend komt hij met een biertje voor haar. op de pizza moet natuurlijk ook nog wat peper, deze enome mollen is echt een show want hij be-peppert hanna ook :)

Dan is het onze laatste dag Hanna vliegt al eerder een vertrekt naar het vliegveld. Mama en ik gaan dan eindelijk naar Willamsburg. Daar vallen we midden in de New York Marathon. Een eindeloze stoom van renners. We luchen bij een leuk plekje waar we enorme pannekoeken en wentelteelfjes krijgen maar wel heel lekker. Dan gaan we snel de koffers halen en naar het vliegveld. ik vlieg net iets eerder dan mama dus je kan me tot ik het vliegtuig in ga uitzwaaien.

En zo eindigd de tijd met de moeders in New york en begint de rest van de reis met hanna. Haar zie ik over ongeveer 6 uur op Panama City airport.

• 08 November 2013 - 08:32

Stella:

Hallo dames!

Dat klinkt allemaal leuk zeg! Vooral die pizza in je schoot;-)
    Ik ben zeer benieuwd naar de rest, want ik moet nog ff doorlezen met al die reports van jullie.

Groetjes stella