Crazy wonderful Indian wedding in Thailand - Reisverslag uit Rayong, Thailand van Tamar - WaarBenJij.nu Crazy wonderful Indian wedding in Thailand - Reisverslag uit Rayong, Thailand van Tamar - WaarBenJij.nu

Crazy wonderful Indian wedding in Thailand

Door: Tamar Dovlatyarian

Blijf op de hoogte en volg Tamar

04 Februari 2016 | Thailand, Rayong

Goedemiddag vanuit het zeiknatte Yogya!

Hanna en ik zijn gaan schuilen in een internet cafe dus de perfecte kans om jullie te vertellen wat we allemaal hebben meegemaakt.

Deze reis begint in Thailand waar ik de bruiloft van Drithiman en Shelly mag meemaken. En ik zeg alvast 1 ding het was een beleving :D

Ik land op Bangkok International Airport en ga door de douane, allemaal erg makkelijk. Dan pak ik mijn telefoon en zie ik een berichtje van Jasmijn. De hotel boeking is niet goed gegaan en ik moet nog even zelf iets vinden. Top! Eigenlijk gaat dat makkelijk ik kies een hotel vlakbij en hou dezelfde route de stad in, met de skytrain naar de eindhalte phaya thai.Super snel en goedkoop voor 45 baht zit ik in de stad.

Ik loop een stukje en check-in bij Residence Rajtaevee Hotel. Heel vriendelijk en prima kamer. Tijd om de andere te ontmoeten ik loop naar hun hotel en vind ze in de lobby.

We besluiten te beginnen met shoppen, er moeten nog dingen voor de bruiloft gekocht worden en dat kan hier goed. We scoren een jurk voor maaike en schoenen voor Era. Dan lunchen we in de mall bij Another Hound cafe. Lekker maar niet perse heel Thais. We shoppen weer verder en ontmoeten de andere twee terug in het hotel.

Tijd voor dinner en bij Somboom hebben we heerlijk vers Thais gegeten. Super gezellig om iedereen weer te zien na een lange tijd. We willen nog ergens een drankje drinken maar raken verzijlt in een SCAM! jajaja sommige willen wel een zien wat de hysteria rondom ping-pong shows is en ja hoor het eerste de beste mannetje dat ons lokt volgen wij. Het ziet er op het eerste gezicht vooral zielig uit. Er staan wat dames op het podium te dansen en dan begint 1 met het schieten van balletjes uit haar...naja vrouwlijke deel....I know!!! Waarom zijn we hier in hemelsnaam......! we kijken het aan en vragen snel de rekening, maaike haalt hem en komt echt met een vertrokken gezicht terug..bijna 200 euro voor 10 min zitten en 5 bier. Dat was niet de afspraak. De sfeer slaat om en we beginnen met onderhandelen, het wordt wel heel spannend wanneer de deur dicht gedaan wordt. We spreken af om ongeveer de helft te betalen en de rest buiten bij te pinnen...geniaal Maaike als we maar weg kunnen. Ze zijn een beetje sceptich maar laten ons gaan en wij rennen er snel vandoor voordat ze denken ons terug te halen....pfffff! iedereen gespannen lopen we een stuk door naar de gay straat (veilig) en drinken een biertje om de avond toch weer leuk te maken. Dat is ook een kant van Bangkok maar ik ben blij om te gaan slapen.

De volgende dag heeft Bangkok een veel vriendelijker gezicht. We bezoeken het prachtige Grand Palace en tussen de toeristen door zie je echt hoe gedetaileert en groot gebouwen zijn. Super leuk, ik en Maaike wilde op de foto maar er bleven maar mensen tussen ons en de fotograaf komen. Springt haar vriend er opeens tussen, stop, even wacten en zo krijg je dus een foto op een drukke plek.

We lunch buiten ongeveer tegen over het paleis bij een schattig tentje met goede groene curry. Dan gaan we verder door de stad en op naar de boot. Ze hebben hier ov per boot dus dat is heel leuk en geeft een mooi uitzicht over de stad, voor 13 bath p.p mag je een heel stuk mee.

We zien dat we al laat zijn en lopen snel naar de metro en haasten ons naar het hotel, iets te laat komen we aan en kunnen we richting het vliegveld vertrekken. Hier worden we opgehaald voor het transport naar de trouw locatie Rayong Marriott Resort & Spa. Het blijkt een hele hobbelige rit en onze chauffeur heeft de vaart er lekker in. Blij om uit te stappen komen we aan bij het Novotel Rayon waar wij zullen verblijven. Ook heel mooi aan zee.

De bruilof telt 3 epische dagen! ja ja dat is wel even anders dan in NL. De eerste avond begint met een dinner aan de pool. Wij begeven ons een lange tuin door en een paars verlichte trap om daar te komen.

Echt schitterend aan het strand en met een cocktail bar :) Wel vreemd is dat er 3 vrouwtjes in een bootje in het zwembad aan het peddelen waren..dat is nog een een attractie en laat zien hoe groot het zwembad is, HUGE.

We kletsen, drinken en eten. Dan komt het toekomstige bruidspaar naar beneden gevolgd door een groep Thaise dansers die meteen een optreden doen. De avond vloeit door naar de after party, je ziet om je heen de alcohol wel toeslaan maar er wordt heerlijk gedanst. De barman probeert het met shotjes uit een theepot nog een stapje verder te laten gaan...gelukkig zijn we moe en haken op tijd af. Drithiman gaat helemaal los en wordt ook geholpen door zijn vrienden. Lekker is dat zulke vrienden dat wordt moeilijk opstaan morgen voor zijn eigen bruiloft.

De dames staan heel vroeg op en laten hun sari om doen. Koppig als ik ben denk ik dat ik dat best zelf kan en ik blijf heel blij nog even liggen. Na een snel ontbijt begin ik aan de sari. 1, 2 Youtube filmpjes verder raak ik gefrustreerd...het begint goed maar dan doet die vrouw iets wat met mijn sari kraaltjes niet goed uitkomt of ik snap haar niet goed. Een laatste poging en met een berg veiligheids speltjes is het ongeveer in vorm.

Ik haast me naar het andere hotel want de Baraat (soort opmars/dans met de bruidegom en trommels) begint dan. Natuurlijk was mijn gehaast niet nodig....niks begint hier op tijd, we zijn duidelijk niet meer gewent aan Indian time. Ik kom even bij en rond half 12 gaat het met een half slapende bruidegom van start. We dansen en springen door de zon en komen verhit boven aan om plaats te nemen bij de bruiloft. Gelukkig is er water:D

Eigelijk zijn we op twee bruiloften want Shelly en Dritiman hangen een ander geloof aan. Dus we krijgen dubbel zoveel gebruiken en tradities te zien. Echt heel mooi, de leukste is wanneer Shelly door haar vier broers op een bed wordt binnen gedragen in een mooie jurk en met bladeren voor haar hoofd om verborgen te blijven. Dan moeten ze 7 rondjes om D heen lopen. Na ronde 4 wordt het wel heel zwaar en haken er nog een paar mannen in. Daarna gooit zij een bloemen krans om hem en hij om haar en verdwijnen ze even onder een doek.

De rest duurt wel heel lang on te beschrijven maar daar kan ik terug thuis nog alles over vertellen. ik deel nog wel dat bij de lunch na afloop mijn sari begon te begeven...oeps. ik wordt meteen gered door een paar dames en zij fixen het weer helemaal. Dan zie je pas wat een zooitje ik ervan gemaakt had....Heel fijn. Ik maak de lunch mooi af en ga terug naar het hotel.

Hier zwem ik heerlijk in zee en drink een cocosnoot met priyal. Nu later dan normaal maken we ons klaar voor de poolparty. We gaan voorIndian optijd dus dat is 2/2,5 uur te laat. Ik zorg dat ik mijn bikini meeneem want dit feest moet wel in het water eindigen.

Na heel veel heerlijk eten, dansen en een paar dankjes zitten de meeste al in het zwembad. Ik kleed me om en spring erbij. Veel beter dan aan de kant het heet hebben. Dit gaat zo door tot 11 uur dan moeten we eruit en richting de after party. Hier gaat het dansen verder en laat gaan we gebroken naar het hotel.

6 februari, dag 3. We slapen eindelijk uit en chillen aan het zwembad. Rond 1 uur maken we ons klaar voor de lunch, weer een ritueel. Shelly serveert rijst aan alle "oudere" mannen in Dritiman's familie en vereenigt hierdoor hun beide familie's. Daarbij moet ik nog even zeggen dat iedereen er steeds prachtig, kleurijk en feestelijk uitziet. De lunch is weer heerlijk!!!!! Het is ook allemaal heel gezellig met de meiden en Jamshed.

Dan is het tijd voor dance practice. We doen als buitenlandse vrienden groep morgen een dansje in het programma. We schaven het een beetje bij en verlaten het hotel. Het is tijd voor onszelf in de spa, ik neem een pedicure en kom met roze teentje de spa weer uit. Ik probeer niek te bellen maar zelfs 4* internet is niet goed genoeg voor een normale verbinding. Het blijft bij hallo, hallo...ben je er nog? ja Hallo Hallo....we proberen het later wel weer.


Het is inmiddels tijd voor het laatste evenement. We kleden ons prachtig aan en ik loop met mijn backpack naar de check-out. Ik moet namelijk om 12 uur weg richting het vliegveld voor het vervolg van mijn avontuur.

Prachtige super sweet 16 over de top en daar dan weer over ingerichte balzaal. We nemen plaats en het echtpaar komt binnen, na vandaag is het echt en mogen ze ook samenwonen.

Er zijn speeches, dansjes en dan een dinner pauze. Echt 15 kraampje waar vers heerlijk eten wordt bereid speciaal voor ons! jummy:D:D

Ik begin me wel een beetje zorgen te maken over de tijd het is half 12 en ons dansje is nog lang niet in zicht.....dat wil ik echt niet missen. Gellukkig wordt ik gespot door de hele lieve transport mevrouw, ik leg haar mijn probleem uit en zij gaat ermee aan de slag. Ik zeg dat we het vast ook redden met 30 min vertraging..ok ok zegt ze en gaat in gesprek met de MC die de avond lijd....opeens zijn wij heel snel aan de beurt, ajajajaj! Het is echt super leuk en iedereen doet het goed. Ik wordt nog even geinterview over D en spring dan weg naar het busje. De Grieken die meegaan hebben schijnbaar haast en zijn niet blij met mijn late entree....nou en ik wilde meedoen en dat is gelukt. Lefterios had er eigenlijk ook moeten staan maar hij koos om zijn koffer in te pakken dus ja...niet mijn probleem.

Dat was het dan de bruilof van Dritiman en Shelly in Thailand, wat een eer en een beleving. Op naar deel 2 Indonesie een nieuw land waar ik Hanna ontmoet om nog 3 weken te reizen.

Doei allemaal dit is dan het openingsverhaal van deze reis.

x

Tags: #shesdhione

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamar

What's next?!

Actief sinds 31 Jan. 2009
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 39532

Voorgaande reizen:

16 November 2019 - 30 November 2019

Diving into Philippines

26 December 2018 - 15 Januari 2019

Colombia here we come

02 Februari 2016 - 02 Maart 2016

Van een bruiloft in Rayong tot het strand in Bali

07 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Japan: Sushi Paradise

27 Oktober 2013 - 07 Januari 2014

Discovering Central America

26 Februari 2013 - 13 Maart 2013

India and a wedding

25 April 2012 - 03 Juni 2012

Asia in my pocket

09 Januari 2012 - 06 Maart 2012

Van patagonie tot rio!!!!

28 Augustus 2009 - 19 Januari 2010

Barcelona

23 Februari 2009 - 28 Juli 2009

Zuid-Amerika

Landen bezocht: